lördag 21 februari 2009

En tår.. i sorg och glädje.


Tjena

Måste börja med att gratta våra jäteduktiga skydskyttar som tog VM-silver i mixstaffetten. Jag kom inte isäng förren sent eftersom det var så spännande att titta på staffetten. Har ni aldrig tittat på skidskytte då tycker jag ni har missat något det är en sport som är spännande från första till sista skottet. Passa på nu när det är VM, tjejerna och speciellt Helena Jonsson är jätte duktig.

Han är för läcker att se på. Igår kväll vart det en tår framför TV, då sände dom dressyren ifrån scandinavium/Göteborg där Briar och Jan Brink gjorde sin sista framträdande i Sverige. Hästen gjorde ett Kanon fint program och fick 77,200 och dom VANN. Man får rysningar så bra var dom, men Briar är 18 år så det är sista säsongen dom kör Jan berättade att han har en son och en bror till Briar som han ska tävla framöver hoppas dom är lika duktiga för det är roligt när de svenska ekipagen går bra. Minna Thelde kom nämligen 2:a igår. Dressyr på häst är en njutning att titta på.

Kira och jag tog en promenad imorse det gick inte att cykla när det var 14 minus. Vi körde lite lydnad i byn. Jag trodde att jag hade kastat bort kongen, men hon är en kanon hund min lilla Kira jobba och slet länge och väl, till sist såg man hur hon ringade mindre och mindre ner med nosen och hela huvudet i snön böka lite och där fann hon den. Mycke duktigt jobbat. Själv hade jag fått vänta till snön gått bort.

Nu ska jag titta på skidskytte.

Vi skrivs

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar