lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans dag


Hej på er!


Ja idag har vi väll den dag när vi ska tänka på alla vi känner.

Under hela min tonår så var jag mycket angagerad som hundungdom i Uppsala Brukshundklubb och under dessa år hade vi "Jerker" som våran instruktör han hjälpte oss jämt med spår och sök mest - tänk er att idag komma till en färdig bana, med alla gömslen ordnade och oftast vallat. Han var guld värd och mycket kunnig och på hittig. Men nu fick jag reda på att han har lämnat jordelivet, tråkigt men jag är säker på att han har fortsatt till hundhimlen för där är trevligare sällskap.

Kira och jag har varit ute och tränat lite i det fina men ack så kalla vädret. Men det är inget som bekymrar en Gråmanns. Kul när det händer något säger Kira.

Kvällen ska tillbringas i gamla vänners lag så den blir säkert bra. Vi har också turen att ha barn som är så gamla att man kan ha dom som chaufförer, så någon liten drink kan det nog tänkas bli till den goda maten som jag är säker på att vi får.

Men det får inte bli för mycket för imorgon ska vi göra ett nytt försök att ta oss fram till sökbanan, ska väll gå bättre än förra helgen då vi vart nästan fast i snön.

Ha en bra ALLA HJÄRTANS DAG

Vi skrivs

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar