fredag 3 juli 2009

Synd att man...........

inte blir mager som en jakthund.............av att gå en massa spår.
Men helt klart om man skulle gå runt iskogarna i ca 2,5 timmar varje dag så skulle det ge resultat. Efter tre veckors travande (inte varje dag men nästan) i denna värme så har jag ialla fall fått upp flåset mycket mera.....bra inför spåret i helgen som vi måste gå runt på under 25 minuter. Tyvärr så har myggor, bromsar och andra otäcka små kryp börjat att dyka upp i värmen. Men i morse fick vi regn och åska så nu är det riktigt skönt ute, bra inför morrondagen. Då ska vi ju debutera i lägreklass, ja de kan ju gå hur som helst. Men jag är inte ett dugg orolig för spåret, de tar hon sig runt men vi får väll se om apporterna har blivit lite mer värdefulla. Hoppas hon tar alla. Vi rapporterar mera...........

I söndags anordnade klubben Äventyrstig ute vid Östa, alla fick gå en lång promenad utmed vakra stränderna svara på 10 frågor och vid 10 olika stationer utföra
olika saker.
Vid stationen före mig så skulle hunden ta sig till föraren genom flaskor. En poäng för varje flaska som hunden hade ner, det var inte lätt de flesta hundar hade inte ner någon.
Vid min station skulle hunden åka i en cykelkärra och ägaren skulle dra hunden en viss sträcka ju längre bort ju fler poäng, här var det många hundar som satt kvar och många fick 10 poäng. En mycket rolig variant av hundpromenad som var mycket uppskattad av deltagarna, tyvärr var det bara 17 st som orkade sig ut i värmen. Men vi hade trevligt och hundarna gillade att få bada.

BÅLGETING läs mer på www.wikepedia.se
Idag här på eftermiddagen när jag sitter vid datorn så kommer det in en Bålgeting......det låter som ett reaplan och är stor som en jätte enorm geting se bilden det är en en krona som ligger brevid.
Nej nu ska jag åka till klubben och sätta upp tälten, städa av så att det ser snyggt ut när de tävlande kommer.
Ha de gott i sommarvärmen.
Vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar