fredag 29 maj 2009

Bra träning..


I morse var vi på klubben och tränade, jag, Lena och Patrik. Höll på att glömma att det inte var många dagar sedan Kira var halt .genom att slänga iväg bollen ...... men någon var med mig och den kom inte så långt så det vart inte värsta farten och sträckningen gick inte upp. Tränade på att kunna gå länge i friaföljet utan belöning och det börjar sitta riktigt fint. Hon var extra taggad idag då vi inte har gjort så mycket sista veckan.

körde framförgående för första gången på säkert två månader och det fungerade utmärkt. Började med repetitioner på saktagående och det sitter som en smäck.......ser lovande ut för framtiden. Krypet börjar hon förstå man blir så glad. Efter det gjorde jag farten till gruppen mot en burk som varje gång vart påfyld utan att jag lade dit något..... bra burkar sa Kira som fyller på sig själv, testa och se vad hon gjorde när den var tom och jag komenderade sakta hon gick.......mycket lovande. Avsluta med en fartövning där det hade kommit korv i burken igen.

Ner till Sara och fixade så hästarna fick gå i den andra hagen plus gjorde rent deras fotbad.......badkaret med driksvatten. Snart sätter jag upp webbkameran så man vet vem som är den skyldiga. Hem kasta mig på soffan och sov några timmar helt slut, vi har ju slut på sötebrödsdagarna nu på nätterna man får vara glada om det kan vara lugnt några stunder under nattten, så vi hinner få i oss lite fika.

Tog en längre cykeltur med hundarna, men enligt Kira i aldeles för lågt tempo och för kort, men Hassan tyckte inte längre det här är tråkigt. Nu ska jag gotta mig i filmen Bodygaurd.

Vi skrivs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar