onsdag 27 maj 2009

När planerna inte håller



Kristi Himmelfärdshelgen är sedan 13 år tillbaka uppbokad för hundträning. Varje år den helgen ordnar klubben ett träningsläger...........vi tränar, hundarna på dagarna och levern på kvällarna. Träffar gamla och nya bekanta, bor som i ett taikon läger med husvagnar o tält. Lena o Annicka är dom som ser till att allt blir som de ska..........tur att dom finns dom gör ett kanon jobb.


Iår hade jag set fram emot att träna skydds............åren innan har vi kört sök. Årets instruktör kom från.....Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler den platsen heter...BODEN....dit vill jag aldrig mer.........läste jag på regementet 84 när jag var i Boden för att tävla Ungdoms-SM. Vår instruktör Åke var mycket duktig och trevlig. Vi var tio stycken förväntansfulla deltagare som äntrade planen, Kira och jag startade först.......lite bettövningar och en liten flykt, sedan var det kört. Vid landningen fick Kira en sträckning och blev halt. Det var det lägret nu var de bara att vänta ett år tills nästa. Vi körde lite skott och att kunna vara med utan att angagera sig i andras träning. Vindövning på föremål och markeringsövning sök. Men det kan jag ju göra annars också.


För övrigt var det ett kanon läger, bara några skurar varma kvällar och trevligt folk.


Väl hemma var det bara att kasta sig över skyddstävlingen, PM ut till alla som ska ha. Boka upp alla funktionärer allt detta är inte riktigt klart än.


Kira var idag när vi var ut halt fri så nu är det bara att vara försiktig, ska börja och fysträna fick bra tips av Åke hur jag skulle göra, hon är bra tränad men det kan aldrig bli för mycket.


Ha de gott så skrivs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar