måndag 9 mars 2009

Vilken dag..


Så underbart väder det har varit idag, nu fick man användning av solglasögonen för första gången i år. Vi startade dagen men något nödvändigt städa inte det roligaste men som skrivet nödvändigt. Men som belöning gav vi oss ut på en skön promenad med bästa träningskompisen och sedan blev det några timmars lydnadsträning vid IP.. tänk att dom varit så snälla att plogat grusplanen åt oss som vill träna lydnad!!!

Innan vi startade lydnadsträningen så lade vi ett spår i varsin kant av grusplanen. Jag lade mitt i snön där dom inte hade plogat så att jag skulle se vart det gick, två apporer och slut ca 75m långt, ville bara se hur det skulle fungera det var de första för i år. Sedan vart det en fika ute i det underbara vädret, solen värmde gott man kände hur man har längtat efter dessa dagar. Nu är snart snön borta om det fortsätter på detta viset skönt vi vill ha barmark. Vilken kanon spår hund jag har, när vi kom och skulle ta spåret som jag så lätt skulle se då hade det tinat och i vattenpölarna låg apporterna och flöt, men inga problem min lilla pärla följde spåret som om inget hade hänt. Jätte duktig. Ztolles spår var det värre med för det vart bokstavligen bortplogat så de var bara att lägga om men han var jätteduktig han också. Kira har verkligen förstått vad sakta betyder nu kunde vi köra fram å tillbaka över kortsidan på fotbollsplanen, hon fortstte framåt och saktade tempot när jag sa till, hon kunde till och med komandot när hon fick springa iväg efter bollen. Hu vad duktig hon var. Det är hur roligt som helst att träna lydnad. Har ju en underbar hund som tycker att varje träningspass är aldeles för kort.

Som avslutning på en kanondag så tog vi en bra promenad i skogen bakom IP och upptäckte en jättefin sök ruta som vi måste testköra när snön har misnkat något.

Ja sådan här dagar lever man länge på.

Ha de så gott alla där ute i Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar