fredag 18 december 2009

inte roligt men nödvändigt.....


Idag måste det ske, vi har vetat de länge.

Men det är svårt att ta beslutet
Idag öppnas bron till S:T Per kl 13.00 och Hassan får kliva in i den gröna evigheten.
Inte roligt men nödvändigt. (Mitt tjurhuvud. Som. -08 )
Hassan kom till oss allhelgonahelgen för två år sedan. Thorvald tyckte att jag kunde ha en hund till och han behövde inte göras något med. Hassan var då nästan nio år. Hassan fick bo nere hos min dotter Sara och så hade vi dela vårdnad om honom. Han har haft två år i sin smak gå på promenader, vakta på hästarna och ligga ute på gården och tugga på ben och pinnar.

BADA har han alltid gillat
Hassan kommer att lämna ett stort tomrum, han har alltid haft en mycket speciell karaktär, dom han har gillat har han varit mycket mån om. Ingen annan kom då i närheten. Dom han kände att vi inte tyckte om gick han emellan och talade om att min matte rör du inte, Han har varit otroligt snäll mot valpar, unghundar och de flesta vuxna också, men tyckte han inte om någon då var det så. Mycket bestämd i sina åsikter.
Vi har inte gjort så mycket bruksarbete men de få gånger jag gick ett spår med honom så var han mycket duktig.
Hassan har nog inte lämnat någon i vår omgivning oberörd på någotsätt. Vi är tacksamma att vi har fått haft honon dessa år en speciell hund en riktig krambjörn.

Ha de gott SNAZZEN












2 kommentarer:

  1. Uch vad tråkigt det är när man ska låta dem gå över till andra sidan,men skönt att veta att han har haft ett bra liv.
    Sänder massa av kramar till er.
    God Jul och Gott Nytt Hund År2010
    önskar Nettan/Rixi Emma/Diva

    SvaraRadera
  2. Hej Marie och Sara. Ni skal ha TUSEN tack för att ni tog hand om Hassan hans sista år. Ni ska veta vad glad jag blev när ni bestämde er för att låta honom bo hos er, då viste jag att han fick det riktigt bra, det var han värd. Hoppas ni har riktigt God jul och ett gott nytt år. Sköt om er.
    Thorvald & Sara

    SvaraRadera