torsdag 17 december 2009

Äntligen vinter.....






Ja nu har den kommit med besked.........vintern altså.



Det började lite smått redan i Lördags små flingor siglade ner emedan dotra och jag bakade lussekatter, pepparkakor, knäck och havrekex. En mysig dag där julstämningen började komma smygande. Söndagen tillbringade Kira och jag i skogen med våra sök kamrater. Hon gick som en liten gud, full fart från start spick rakt ut och ett fint framslag in, fina transporter in till stigen (det var dagens övning). Känner att nu är vi på gång ordentligt i söket så hoppas det inte blir för kalt och för mycket snö nu under vintern så kan vi köra högre klassen tidigt.

Sov i sonens lägenhet dom här två dagarna när jag jobbat, ni må tro det snöade i måndagsnatt stora flingor i mängder. Det var så fint inne i Uppsala innan gatorna vart plogade, man fick lust att åka häst och släde.

Lagom roligt att komma hem efter tre nätters frånvaro med temperatursänkning ute. Innomhus temperaturen var nio grader bara att elda. Till kvällen var det 19 grader inne. Nu måste jag få in en ny oljebrännare, jag har ju olja i tanken.

Ute hade svärsonen plogat för bilen så det var bara att få fram trappan som såg ut som en skidbacke. Bra att jobba sig varm innan man skulle in för att sova någon timme i kylan.

Glöggkväll på klubben mysig och mycket folk. Ja nu är det snart jul hoppas ni alla där ute får en lung och mysig helg. Själv jobbar jag natten till och natten från julafton så jag vet vad jag gör på julafton ........sover.



Stressa inte ihjäl er det blir jul nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar