onsdag 19 augusti 2009

Resumé


Nu var det ett tag sedan mycket har hänt.

På jobbfronten har allt varit som vanligt inget speciellt. Men nu behöver jag inte åka dit på fyra veckor för nu är det S E M E S T E R. Kanon att ha ledigt så här sent, inte så varmt i solen frisk luft att andas. Man förlänger sommaren lite till.

Bilen är inlämnad på lagning. Hoppas Bengt Olov kan få bukt med kikhostan och svininfluensan så att vi kan komma igenom den årliga kontrollen....eller vad då kontroll tänk att behöva jobba på en arbetsplats där man letar fel hela dagarna hur pssitivt är det. Den måste bli frisk för på Måndag bär det av neråt västkusten, vi mellanlandar i Herrljunga några dagar för att forsätta till Falkenberg och SM i Bruks.

Vi har också tränat en massa, spåren har gått jätte bra. I söndags körde jag en timme inne i Uppsala, lade först ett spår på en lite äng mycket snirkligt och fem apporter, slutet låg i kraftig motvind. Kira spåra som en liten gud, helt nere och i kärnan hela tiden. Emedans spåret fick lite liggtid körde vi lydnad utanför MC Donalds och utmed gamla E4:an inga problem fast det var mycket folk i farten.

I Tisdags var det dags för andra kurs tillfället. Mia och jag sågs innan och tränade lite emellan skurarna. Men roligast var när vi satt i stugan och Kira var med inne, efter en stund när det vart tråkigt hittade hon kartongen med gamla spår apporter kom med en och fick självklart mycket beröm. Det tog inte många gånger föränn hon hade räknat ut att om jag hämtar en apport så blir det en korv, verkar lovande inför helgens spår.

Idag har jag varit nere på Jägartorp och hjälpt Sara lite. Vi har plockat massor av bråte och dragit det till kasen och eldat hela dagen. Perfekt då fick jag den lite hemma också. Veden kom in i vedboden. Ja mycket blev gjort ska försöka fortsätta på fredag.

Hoppas på lite träning i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar