söndag 23 augusti 2009

En lyckad dag


Nu har vi haft en kanon dag min lilla pärla och jag.

Ett helt underbart spår fint tempo plockade alla apporter, arbetade sig tillbaka till spåret vid en tapp mycket fint och matte håller ställningarna på tiden. För tio år sedan använde jag 17 minuter för att ta mig runt ett lägre spår idag tog det just 17 min, man är inte så skraltig som man tror. Men nu ljuger jag, för så trött som jag var efter detta spår har jag inget minne att jag var på den tiden. Mycket var bättre förr.

Budföringen nollade vi, den gick på en liten skogsstig. Mottagaren var jättetrevlig mot Kira och lockade emedans vi gick ut, samt att när jag riktade henne så rörde han på sig. Hon sprang iväg men stannade när skottet gick, fick säga till henne flera gånger att gå till Tomas.

Låg helt avslappnad på platsliggningen, kanon. Efter som vi hade startnummer två så var det ju snart vår tur. hon var bra med men ligger lite för långt fram och tränger. Bra framförgående rak och fin men drog något i kopplett. Nollade nedläggandet fick komendera två ggr andra var mycket bra sa domaren. Inkallning bra men snett sättande. Krypet dk ner, bra låg ställning men ett stopp. Bra apportering men ingången inte bra. Bak klona tuchade i hindret. Jag är mycket nöjd med min lilla tös men vi har ju endel att fila på, ska lägga lite vikt vid ingångar under två veckor så får vi se vad vi får för resultat. Hon är så härlig att gå ut med för hon bara utstrålar hur kul hon tycker att det är.

Sedan är det jätte roligt att åka ut och tävla i sina gamla trakter för man träffar alltid några gamla vänner.

En kanon dag med konon resultat.

2 kommentarer:

  1. Mega stort Grattis till uppflyttningen,härligt bamse kram till er från NettanRixi Emma/Diva

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis Till Uppflytt och en 3:e Placering!
    Kör safe med husvagn ner till SM!!
    Ha de gott Carina & Lei-Anns Baqqi.......

    SvaraRadera